Nasveti za mladino v času izolacije

Tako kot odrasli se tudi mladi lahko te dni zaradi na glavo postavljenih dnevnih rutin počutijo utesnjene, brezvoljne, razdražljive ali celo nasilne. Še pogosteje pa se lahko zgodi, da bodo zaradi napetih odnosov za štirimi stenami tarče nasilja. Tukaj Vam predstavljamo nekaj nasvetov kako čim lažje preživeti dan.
 
Zaradi ukrepov, s katerimi država omejuje gibanje in druženje, smo mnogi tako povečini doma. To je marsikomu obrnilo življenje na glavo. Še posebej tistim mladim, ki so bili navajeni druženja s prijatelji, pa raznih športnih dejavnosti. Tako zdaj ti večino časa preživljajo v majhnih prostorih, nekateri bolj ali manj sami, večina z domačimi. Tudi mladi imajo lahko zaradi takšne spremembe občutke tesnobe, pa tudi depresijo. V nekaterih družinah se lahko v tem času pojavi ali poveča tudi nasilje, saj so naši odnosi na veliki preizkušnji.
 

Organiziraj si dan!

Zdaj je čas, da si svoj kotiček v stanovanju urediš čim bolj prijetno. Tudi če je to samo miza v dnevni sobi, si jo uredi tako, da bo jasno – tukaj sem jaz. Domačim jasno povej, ko potrebuješ mir, ker se učiš, bereš knjigo ali počneš kaj drugega. Mogoče ne bo zaleglo takoj in bo treba ponoviti večkrat. Vseeno pa vztrajaj na miren način. Pojasni jim, zakaj je to tako pomembno.

Uporabi slušalke, da utišaš zvoke, ki te motijo. Lahko poslušaš sproščujočo glasbo, pa še za domače bo to znak, da potrebuješ umik.

Jasno sporoči, ko si ponovno pripravljen/pripravljena na pogovor. Naj bo temu namenjeno vsak dan nekaj časa in takrat se potrudi, da pozorno poslušaš, kaj ti domači sporočajo.

Javi se za opravljanje nujnih nakupov za vse domače v trgovini ali lekarni, lahko pa povprašaš še pri starejših sosedih, ki teh nakupov ne morejo opraviti sami. Na ta način boš dobil/dobila nekaj časa, ko boš zunaj, pa še nekaj dobrega boš prispeval/prispevala za druge.

Verjetno bo nekaj časa trajalo, da boste vzpostavili ritem. Prišli bodo tudi trenutki, ko se ne bo možno umakniti. Gotovo ima tudi prijatelj/prijateljica podobno situacijo. Dogovorita se, da se pokličeta ali si pišeta, ko je stiska prevelika.

Kako preprečiti depresijo?

Včasih, ko se niti ne zaveš, se v tvoje življenje prikrade depresija. Kako se ji čim učinkoviteje izogniti?

Naredi si urnik za vsak delovni dan. Preveri obveznosti, ki jih moraš opraviti za šolo, faks, službo in jih delaj sproti. Če se ti jih bo nabralo preveč, se boš k delu spravil/spravila še težje.

V urnik daj tudi zabavne, sproščujoče stvari, npr. knjigo, glasbo, film, vendar pazi, da ne bodo kar naenkrat zavzele celotnega časa.

Mogoče ti danes ne bo uspelo. Cel dan boš preždel/preživela v postelji. Nič hudega. Vsak dan je nova priložnost, da narediš drugače. Tudi majhni koraki štejejo.

Spremljaj svoj ritem spanja. Če se zalotiš, da spiš več kot 8 ur na dan in ti jutranje vstajanje predstavlja resno težavo, si nastavi alarm. Verjetno jih bo potrebno več, da bo učinkovalo. Poskusi budilko prestaviti tako, da moraš vstati, če jo želiš ugasniti. Preobleci pižamo, poskrbi za svojo higieno, tudi če boš ves dan sam/sama doma. Mogoče bo slišati banalno, ampak že tako majhna stvar te lahko motivira k aktivnosti.

Razmisli, s kom se že nekaj časa nisi slišal/slišala. Zdaj je čas, da ponovno najdeta stik. Poskrbi, da nekoga pokličeš vsaj trikrat na teden. Če igraš igre, si vzemi čas zanje npr. čez vikend ali eno uro zvečer. Predvsem pazi, da ne igraš celo noč. Izberi take, ki zahtevajo timsko sodelovanje, tudi taki stiki ti lahko pomagajo pri spopadanju z depresijo. Najdi čas za gibanje. Lahko samo pet minut zjutraj in pet minut pred spanjem, že to ti bo dalo drugačen občutek. Pa seveda poskrbi za zdravo, redno prehrano.

Close Menu